دستورالعمل دادن دارو به بیمار
دستورالعمل های دارویی بیمار |
![]() |
برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
برنامه بهبود کیفیت بیمارستان |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 52 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
برنامه بهبود کیفیت بیمارستان
روش تحقیق با عنوان اختلالات یادگیری برای رشته مدیریت بیمارستان
روش تحقیق با عنوان اختلالات یادگیری برای رشته مدیریت بیمارستان |
![]() |
دسته بندی | روانپزشکی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 92 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
روش تحقیق با عنوان اختلالات یادگیری برای رشته مدیریت بیمارستان، قابل ارائه در پروژه های لیسانس
مقاله ترجمه شده با عنوان رابطه تعهد سازمانی با کیفیت خدمات بستری در بیمارستان
ترجمه مقاله چاپ شده در مجله انگلیسی دانشکده پرستاری به همراه فایل متن انگلیسی |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 518 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
ترجمه مقاله چاپ شده در مجله انگلیسی دانشکده پرستاری به همراه فایل متن انگلیسی
تعداد صفحات متن انگلیسی: 6 صفحه
تعداد صفحات ترجمه شده: 7 صفحه
ABSTRACT:
Background: Organizational commitment and its significant impact on the job satisfaction and
performance has been the subject of many studies. Regarding the importance of organizational
behavior and its role in service quality, the purpose of this study was to explore the relationship
between nurses’ organizational commitment and hospital services in order to improve its quality.
Methods: This study was a cross sectional survey and a total of 149 nurses and 237 patients from
inpatient wards of hospitals affiliated to Tehran Social Security Organization were selected through
cluster sampling. To collect data, two standard questionnaires (organizational commitment and
quality of service) were used. Statistical analysis was performed using Spearman and Pearson
correlation test
Results: Our findings indicated that the nurses’ organizational commitment was moderate
(x=3.02 out of 5) and service quality was higher than average, Continuance (r=0.3, P=0.04),
affective (r=0.33, P=0.03), normative commitment (r=0.34, P=0.05), and overall commitment
(r=0.35, P=0.04) were significantly related to total service quality.
Conclusion: The enhancement of normative commitment through emphasis upon organizational
values and recruitment, as well as enhancement of continuance commitment through career
promotion methods and equal assessment will improve the service quality in hospitals.
چکیده :
زمینه و هدف : بنابر یافته های مطالعات انجام شده (13،15،16،28،29) تعهد سازمانی نقش تعیین کننده ای در رضایت شغلی و وضعیت عملکرد کارکنان جهت ارائه هر چه بهتر خدمات دارد لذا با توجه به اهمیت رفتار سازمانی و نقش آن در کیفیت خدمات که یکی از حیطه های حاکمیت خدمات بالینی می باشد،مطالعه حاضر بر آن شد تا با تعیین رابطه تعهد سازمانی پرستاران با کیفیت خدمات مراقبتی جهت بهبود رفتار سازمانی و نیل به کیفیت خدمات گامی برداشته باشد.
مدیریت بحران بیمارستان
جهت نوشتن برنامه مدیریت بحران در بیمارستان و یا سایر سازمان ها کمک کننده می باشد |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
مقدمه
مدیریت بحران بعنوان یک وظیفه مدیریتی محسوب می شود و با توجه به اینکه همیشه و در همه حال احتمال بروزخطر که منجر به بحران شود وجود دارد این امرسازمانها را قادر می سازد که به نحو بهتری خطرهای متداول در فعالیتهای روزمره رامدیریت نموده و با خیالی آسوده از خسارات تصادفی ، بطور جامعتر و موثرتر فعالیتهای روزمره خود را ادامه دهد .
مدیریت ریسک ما را قادر میسازد که به نتایج قابل قبول با حداقل هزینه نایل گردیم با همین رویکرد بیمارستان آموزشی درمانی بهارلو برنامه مدیریت بحران خود را در زمینه های مشکلات ساختمان ،از بین رفتن خدمات رایانه ای و بخش فناوری اطلاعات،خرابی تجهیزات سرمایه ای ،کمبود یا اتمام اعتبارات،بیمه مسوولیت حرفه ای و غفلت و اشتباهات کارکنان تدوین نموده است باشد که با پیاده سازی آن شاهد کاهش و کنترل خطرات احتمالی باشیم.
اقدامات لازم در زمینه مشکلات ساختمان در برنامه مدیریت خطر
1.بررسی کلیه مسیرهای عبور و محوطه بیمارستان و تامین روشنایی مورد نیاز به صورت مستمر با مسوولیت تاسیسات
2........